داناب در استان من

داناب در استان من

داناب در استان لرستان

از سال ۱۳۹۱  همگام با سراسر کشور طرح داناب با هدف اجرای اصلاح الگوی مصرف و مقابله با کم‌آبی در لرستان با همکاری اداره کل آموزش‌و‌پرورش و شرکت آب منطقه‌ای در استان به خوبی عملیاتی شد. جریان‌سازی برای رفع چالش کم‌آبی در لرستان در سال‌های گذشته قابل توجه بوده است و اکنون اقشار مردم نسبت برای اصلاح الگوی مصرف در استان دغدغه دارند.

برای نمونه براساس آمار، آگاهی دانش آموزان مقطع متوسطه اول استان با اجرای طرح داناب در ارتباط با اهمیت آب و اصلاح الگوی مصرف در سال‌های نخست اجرای طرح ۲۰ درصد رشد را نشان داد.

زنجیره آموزش برای اصلاح الگوی مصرف در لرستان تشکیل شده است و با افزایش هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مربوط می‌توان برای مقابله با چالش‌های آبی در استان اقدامات بزرگی را به ثمر رساند. آموزش‌و‌پرورش در مسیر اصلاح الگوی مصرف آب و رفع چالش‌های زیرساختی با اجرای طرح‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در حرکت است.

در این طرح با هدف قرار دادن دانش‏‌آموزان استان، برنامه‌‏ریزی شده است تا مسائل و چالش‌‏های اصلی حوضه آب مانند مسائل ارزشی آب کمی و کیفی،آب زیرزمینی، آب مجازی، ارزش ذاتی و اقتصادی آب در روندی نظام ‌مند به این قشر آموزش داده شود.